Poznaj Polskę

POZNAJ POLSKĘ - wycieczka trzecioklasistów

W dniu 16 listopada uczniowie klasy III a i III b w ramach projektu POZNAJ POLSKĘ wybrali się na wycieczkę do Krakowa. Pierwszym punktem na trasie zwiedzania był Wawel, który już widziany z ulicy Kanoniczej zrobił spore wrażenie na dzieciach. W samym zamku uczniowie mieli okazję wziąć udział w warsztatach przybliżających im życie codzienne na dworze – królewską jadalnię i jej etykietę, wytworne komnaty sypialne oraz portrety władców Polski. Po spacerze ulicami Starego Miasta, klasy udały się do Muzeum Obwarzanka. Tam dzieci poznały historię krakowskiego obwarzanka i proces jego wypieku. Następnie samodzielnie uformowały własne obwarzanki, które po pobycie w piecu były gotowe do zjedzenia. Po dniu pełnym wrażeń trzecioklasiści wrócili do Krzyszkowic.

Wycieczka została dofinansowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki w ramach projektu „Poznaj Polskę” kwotą 5 tys. zł.

Wycieczka klas szóstych do Kotliny Kłodzkiej

W dniach 17- 19 października uczniowie klas szóstych w ramach projektu „Poznaj Polskę” udali się na trzydniową wycieczkę do Kotliny Kłodzkiej. Pierwszego dnia zwiedziliśmy Średniowieczną Osadę Górniczą w Złotym Stoku, a w niej sztolnię, skarbiec – ekspozycję 1066 „złotych” sztabek, podziwialiśmy narzędzia górnicze, lampy, piec w którym wytapiano złoto, podziemny wodospad oraz jechaliśmy Podziemnym Pomarańczowym Tramwajem. Następnie zwiedziliśmy Twierdzę Kłodzko. Drugiego dnia po śniadaniu pojechaliśmy do Parku Narodowego. Po zdobyciu szczytu Szczeliniec ukazały się nam przepiękne widoki Gór Stołowych. Kolejnym punktem była Kaplica Czaszek w Czermnej oraz Muzeum Papiernictwa w Dusznikach Zdroju, gdzie każdy mógł samodzielnie wyczerpać własną kartkę papieru. Ten dzień zakończył się wspólną zabawą, tańcami i śpiewem w ośrodku „Marysieńka” w Lewinie Kłodzkim. Trzeci dzień rozpoczęliśmy od zwiedzania Palmiarni, gdzie podziwialiśmy egzotyczny świat roślin. Kolejnym punktem był najpiękniej położony w Polsce Zamek Książ w Wałbrzychu, który majestatycznie wznosi się na cyplu skalnym. Ostatnim punktem wycieczki była największa barokowa świątynia w Europie – zespół kościoła ewangelicko- augsburskiego zwanego Kościołem Pokoju w Świdnicy. Po zwiedzeniu tego sakralnego budynku udaliśmy się w drogę powrotną. Piękna pogoda oraz doskonały humor dopisywały nam przez całą wycieczkę. Wycieczka została dofinansowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki w ramach projektu „Poznaj Polskę” kwotą 15 tys. złotych.